30. септембар 2020 вести

Извлачење новца из буџета преко непостојећег метроа

На данашњој конференцији за новинаре потпредседник Социјалдеморкатске странке проф.др Горан Радосављевић појаснио је механизам извлачења новца из буџета преко предузећа за управљање непостојећим метроом.

 

Он је указао на феномен да је Београд милионски град који нема метро, али има предузеће за управљање тим непостојећим метроом са 17 запослених. ”Поред тога, од тих 17 запослених, чак 5 су директори. За плате тих, очигледно партијских, упосленика је из буџета 2019. године издвојено 50 милиона динара и још око 50 милиона за пословање овог предузећа. Ове године у исту сврху издвојено је и много више.”, нагласио је Радосављевић. Он је подсетио и на то да је власт током предизборне кампање 2019. године обећавала изградњу метроа и делила лажне карте за тај метро, а да је од тога остало само око 370.000 евра издвојених  за запослене у  предузећу које управља метроом, који не постоји. 

 

”Ово предузеће је основано 2018. године како би се наводно бавило београдским возом, иако на сајту предузећа не постоји ниједан пројекат који се тиме бави. Једини пројекат који имају је студија о утицају београдског метроа на животну средину и за ту студију је из градског буџета издвојено 100 милиона динара. ”, изнео је Радосављевћ и указао на то да је за тај износ смањено буџетско издвајање за Железнице Србије и предузећа која се баве оним што стварно постоји. На тај начин се новац из буџета уместо на побољшање услуга грађанима, троши на плате партијских упосленика.

 

Радосављевић је указао и на то да ово предузеће приказује лажну профитабилност, како би оправдали постојање овог фантомског предузећа. ”Заправо се ради о томе да ово предузеће из градског буџета добије 100 милиона динара, од тога потроши 80 милиона, а онда преосталих 20 милиона приказује као профит. На тај начин било које предузеће може бити профитабилно, а заправо се ради само о ”пресипању из шупљег у празно”. 

 

Горан Радосављевић је подвукао захтев Социјалдемократске странке за хитно укидање овог предузећа и враћање у буџет новца намењеног предузећу које се бави непостојећим метроом, како би новац грађана био преусмерен на побољшање услуга постојеће железнице.